I Sambuyan, Gambia kan du få muligheden for at:

1. Arbejde frivilligt på sundhedsklinikken og fødestuen

2. Arbejde på projektets Basic Cycle School og Nursery School.

3. Deltage i vedligeholdelse og byggeprojekter

Som frivillig vil man indgå i dagligdagen enten på skolen, på klinikken og/eller med håndværkergruppen. Ingen af overstående muligheder udelukker en anden. Man har dermed muligheden for at arbejde alsidigt med forskellige dele af projektet.

Som frivillig skal du være minimum 20 år og have mod på, at være blandt mennesker store som små, og være frisk på at opleve en anden kultur på tæt hånd.

Ønsker du arbejde på skolen skal du have mod på at være med børn i alderen 4-15. Undervisningen foregår på engelsk, og det vil være en fordel at forberede sig hjemmefra (evt. undervisningsmetoder, eventyr, sanglege o.l.)

Arbejdsopgaver og mødetider aftales med skolens headmaster.

Tæt ved skolen ligger en sundhedsklinik, hvor der også er mulighed for at arbejde frivilligt. Her træffes aftale med lederen af klinikken.

Der kan også blive tale om andre forefaldende opgaver.

Vi forventer, at du minimum bruger halvdelen af den tid, som dit ophold varer, med frivilligt arbejde.

På klinikken vil man blive en del af det daglige team. Man vil få lov til at være tilstede under konsultationer, se samt hjælpe til under sår pleje. Man kan få lov til at være til stede under fødsler, er man åben og ivrig efter at prøve eller opleve fag indenfor sundhedsverden så er klinikken et godt sted. Man vil altid på klinikken, være sammen med en af det uddannede/tilkoblede personale, og vil dermed hele tiden have en at støtte sig til som altid vil guide, fortælle, støtte mv..

På skolen vil man som frivillig få mulighed for at følge en eller flere klasser eller lærer, få lov at undervise sin egen klasse i et materiale man selv kan forberede. Man vil indgå i et super fedt team af lærer som alle gerne vil hjælpe og vejlede. Man kan som frivillig på skolen få et stort indblik i børn på de forskellige klassetrin, da eleverne starter i nursery fra de er 4 år. Man får på skolen et meget tæt forhold til landsbyens elever og får lov til at opleve lærer-livet på tæt hånd.

Som frivillig i Gambia har man mulighed for at få lov til en masse og deltage i det daglige på de forskellige arbejdspladser, og det står en frit for, hvor meget eller hvor lidt man vil, hvad man vil se og hvad man ikke vil se, der er ingen som tvinges til noget de ikke har lyst til.

Foreningen tilbyder indlogering i dobbeltværelse i Guesthouse  i perioden 15/10 – 1/12 og 1/2 - 1/5, afhængig af, hvornår der er personer fra bestyrrelsen dernede. Guesthouse er beliggende ved skolen. Der er vand, lys, gas og sengelinned. Fælles opholdsrum, køkken, toilet og bad.

De til enhver tid værende beboere i Guesthouse aftaler den daglige husholdning.  Man er fælles om indkøb, madlavning, opvask, oprydning, vask og rengøring (også i eget værelse).

I øvrigt skal husreglerne overholdes (findes på opslagstavle i køkkenet).

Husleje pr. person: kr. 250 pr. påbegyndt uge.

Rejse, kost, vaccinationer (aftales med egen læge) og øvrige personlige udgifter er for egen regning.

Ved mislighold kan der blive tale om bortvisning.

Der er ca. 30 km til supermarked, hvor næsten alt kan købes (besværlig transportmulighed). I landsbyen kan der købes lidt daglig mad: ris, æg, brød og grøntsager. Der er ret dårlig dækning til internet og telefonforbindelse, men det kan lade sig gøre at få lokalt simkort. Telefoni er forholdsvis billig, ligesom mad ikke er så dyrt som i Danmark.

Efter hjemkomst til Danmark vil vi meget gerne hører om dit ophold i Gambia - gerne på skrift.

Ønsker du at få mulighed for at blive frivillig i Sambuyan i Gambia?

Så udfyld dette skema og send det til os på svfskagenskolen@gmail.com